Apotheek: boekhouding en fiscaliteit op maat!

A&T Partners heeft uitgebreide expertise en ervaring met het boekhoudkundig, fiscaal en bedrijfseconomisch beheer van apotheken. Hierdoor kunnen wij u een zeer persoonlijke en deskundige totaalservice aanbieden op maat van uw specifieke behoeften.

Alles begint natuurlijk bij een kwaliteitsvolle boekhouding die een grondig inzicht biedt in de cijfers. Van hieruit adviseert A&T Partners met kennis van zaken over de overname of verkoop van officina's. Alle bedrijfseconomische, financiële en fiscale elementen worden hierbij geoptimaliseerd.

Om de dienstverlening aan apotheken volledig te maken, biedt A&T Partners een waaier van aanvullende diensten met o.a. successieplanning, onroerend goed advies, enz. Neem zeker contact met ons op voor bijkomende informatie.

A&T Partners onderhoudt goede contacten met het Brabants Apothekers Forum (BAF).

Nieuws

Weldra is het zover: de jaarlijkse nationale invuloefening. Hoewel veel posten al vooraf ingevuld zijn, blijft het toch een moeilijke opdracht. Fiscale regelingen worden afgeschaft, maar blijven doorlopen voor het verleden; er komen nieuwigheden bij en dat alles maakt de aangifte elk jaar ingewikkelder. Waar moet u dit jaar op letten?

Op 3 april lanceerde de Vlaamse belastingdienst (Vlabel) de nieuwe applicatie ‘ERFonline’. Met ERFonline kan u een nalatenschapsaangifte online invullen en versturen. Een hele stap voorwaarts.

Sinds 1 januari 2022 geldt er in het Vlaams gewest, bij overdracht van een niet-residentieel gebouw, een verplichting om het gebouw te “renoveren”. Dit betekent dat bepaalde installaties moeten vervangen worden binnen de 5 jaar na de overdacht. Daarnaast moeten de gebouwen voldoen aan enkele minimale energievereisten, ook binnen de 5 jaar na de overdracht.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief