Management- & Consultingvennootschappen

Het gebruik van een management- of consultingvennootschap door directie- leden, managers en dienstverleners biedt aanzienlijke fiscale en parafiscale voordelen.

Een managementvennootschap opent tevens de deur voor fiscale planning, pensioenopbouw, patrimoniumbeheer en successieplanning.

Het opzetten van een managementvennootschap vereist evenwel de nodige aandacht inzake juridische structuur, vennootschapsvorm, kapitaalvorming, management- en/of consultingovereenkomsten, schijnzelfstandigheid, ...

A&T Partners beschikt over een geruime expertise om u op dit gebied te adviseren en te begeleiden, volledig aangepast aan uw concrete situatie. Neem gerust contact met ons op voor bijkomende informatie of een vrijblijvende kennismaking.

Nieuws

Weldra is het zover: de jaarlijkse nationale invuloefening. Hoewel veel posten al vooraf ingevuld zijn, blijft het toch een moeilijke opdracht. Fiscale regelingen worden afgeschaft, maar blijven doorlopen voor het verleden; er komen nieuwigheden bij en dat alles maakt de aangifte elk jaar ingewikkelder. Waar moet u dit jaar op letten?

Op 3 april lanceerde de Vlaamse belastingdienst (Vlabel) de nieuwe applicatie ‘ERFonline’. Met ERFonline kan u een nalatenschapsaangifte online invullen en versturen. Een hele stap voorwaarts.

Sinds 1 januari 2022 geldt er in het Vlaams gewest, bij overdracht van een niet-residentieel gebouw, een verplichting om het gebouw te “renoveren”. Dit betekent dat bepaalde installaties moeten vervangen worden binnen de 5 jaar na de overdacht. Daarnaast moeten de gebouwen voldoen aan enkele minimale energievereisten, ook binnen de 5 jaar na de overdracht.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief