Aanvullende Diensten voor KMO's

Als logisch verlengstuk van onze service inzake accountancy en fiscaliteit bieden wij u een waaier van aanvullende diensten aan:

begeleiding bij overname en overdracht van ondernemingen;

waarderingen;

vennootschapswetgeving (coördinatie en begeleiding bij oprichtingen, fusies, splitsingen, quasi-inbreng, inbreng in natura, ontbinding en vereffening,
reorganisaties en herstructureringen, ...);

successieplanning;

coördinatie en begeleiding van kredietaanvragen - kredietherschikking;

begeleiding bij gerechtelijk akkoord;

advies en begeleiding bij onroerend goed-transacties.

Wenst u bijkomende informatie? Neem dan snel contact met ons op!

Nieuws

De belastingadministratie heeft eind februari via een circulaire haar standpunt bekendgemaakt over de fiscale gevolgen van thuiswerk. De aanleiding is de COVID-19-crisis, maar het nieuwe standpunt staat verder los van de pandemie: ze geldt voor alle situaties van thuiswerk sinds 1 maart 2021.

Na twee Europese veroordelingen heeft België het belastingstelsel voor buitenlandse onroerende goederen aangepast. U krijgt tot eind 2021 om via een bijzondere aangifte de waarde van het inkomen van die buitenlandse onroerende goederen te bepalen. Daarna moet u er – misschien – belastingen op betalen.

We kunnen een uitgiftepremie het best definiëren als het verschil tussen het kapitaal vertegenwoordigd door nieuwe aandelen, en de prijs die u voor die aandelen moet betalen. Maar hoe moet dat als de vennootschap geen maatschappelijk kapitaal heeft?

Schrijf u in op onze nieuwsbrief